מדעי ההשתפרות- חוקרים את ההוראה בעזרת מודל תן קח


שישה מורים וסייע הוראה אחד בבית הספר היסודי צ'ולה ויסטה, השייך לרשת הייטק היי, חקרו דרכים שיסייעו לחשיבה של התלמידים להיראות להיות נראית. הרגשנו שאנחנו רק מגרדים את פני השטח בתחום חשיבת תלמידים, והיינו מלאי להט למצוא דרכים יעילות לסייע להם בכך. זאת לא רק כדי לקדם את מיומנויות החשיבה של התלמידים שלנו, אלא גם כדי למצוא פרקטיקות יעילות שהעמיתים שלנו בבית הספר יוכלו להשתמש בהן, וכך לתמוך טוב יותר בחשיבה עמוקה ובלמידה מעמיקה. יצרנו צוות מחקר להשתפרות כדי לחקור רעיונות שונים לשינוי הנוגע ליכולת לגרום לדברים להיראות להיות נראים, לתעד חשיבה של תלמידים, ולהשתמש במושגים בהירים של חשיבה, שימוש שישפיע על האופן שבו התלמידים לומדים.
המטרה שהצבנו לעצמנו היא זיהוי פרקטיקות פדגוגיות המקדמות חשיבה של תלמידים ולמידה בשכבות הגיל השונות ובהקשרים השונים. חינוכי חדש עבור התלמידים שלנו. אנחנו צריכים לצייר לעצמנו תמונת דיוקן עשירה ובה תלמידים מעורבים, חושבים ופעילים שיכולים לתקשר, לשתף פעולה, ליזום, לחדש ולפתור בעיות (ריטצ'ארט, 2015). בניית תרבות בית ספרית ותרבות כיתתית
הממוקדות בחשיבה היא נקודת פתיחה למעבר בין המודל המיושן של החינוך לתפיסה מודרנית יותר שלו. באמצעות המחקר והניסיון למדנו שילדים לא מזהים אוטומטית תבניות יעילות של אינטראקציה. הם זקוקים לאימון ולהכוונה הנוגעים לאופנים הרצויים של חשיבה ושל עבודה בשיתוף פעולה.

איך נגרום לתלמידים להראות חשיבה ומתי נעשה זאת?

חבילת השינוי הזאת מספקת חומרים התומכים בחשיבה מעמיקה בכיתה במגוון דרכים. כדי ליצור למען התלמידים הזדמנויות שבהן יוכלו לחלוק את תהליכי החשיבה שלהם, ליצור מערכת תמיכה לשפה שלהם ולשאול שאלות פתוחות בתדירות רבה יותר, אפשר לפתח תרבות חשיבה שתומכת בתלמידים בתהליך התפתחות החשיבה שלהם. זכרו את העקרונות שלפניכם כשתתכננו את מערך השיעור הבא שלכם:

  1. למידה היא תוצאה של חשיבה.
  2. חשיבה טובה אינה רק עניין של מיומנויות, אלא גם של הנחות מוצא.
  3. התפתחות החשיבה היא משימה חברתית.
  4. 1פיתוח החשיבה כרוך ביצירת דרכים שיסייעו לחשיבה להיות נראית.
  5. תרבות כיתתית יוצרת את הרקע ללמידה ומעצבת את מה שנלמד.
  6. בתי ספר צריכים לייצר תרבות של חשיבה למען המורים שלהם. (ריטצ'ארט ופרקינס, 2008).

איך להשתמש בחבילת השינוי הזאת?

חבילה זו כוללת אסטרטגיות שחשבנו שהן יעילות במיוחד לאחר שהתנסינו בהן בכיתות שלנו במהלך השנה. החומרים הנלווים לכל אסטרטגיה הם
א- תקציר של האסטרטגיה
ב- רציונל האסטרטגיה
ג- רשימת האופנים שבהם אסטרטגיות ודרכים אלו יעזרו לתלמידים שלכם
ד- חומרי ההוראה שתצטרכו (אם תצטרכו בכלל).

קישורים לטבלאות:

לקריאה נוספת

הנה עוד חומרים שיעניינו אותך:

“בוראים עולם” קיר גרפיטי

השתלמות PBL בבית ספר אהוד מנור – תכנון מפגש חשיפה

דוגמאות לתוצרי למידה ב-PBL

תוכן זה מוגן. יש להתחבר כדי לצפות בו:

התחברו:

דילוג לתוכן