חשבון בשלוש מערכות


מאת: טרוור מטאה

מה זה? המהלך הזה מציע להציג חשבון כסיפורים, ולא כבעיות מילוליות רגילות. במקום לספק לתלמידים את כל המידע שהם זקוקים לו כדי לפתור את הבעיה, הם משיגים את הידע באופן הדרגתי ועל־ידי שאילת שאלות. חשבו על סיפורי חשבון אלה כסיפורים המורכבים משלוש מערכות.
רציונל מהלך זה דומה לאופן שבו אנחנו נתקלים בחשבון בחיים האמיתיים, ומעודד השתתפות של תלמידים שמתקשים בהבנת השפה הכתובה או לא רואים את עצמם כ"טובים בחשבון". נוסף על כך, זה מצחיק יותר…
תוצאות השימוש העקבי במהלך זה הגביר את השתתפותם של תלמידים שלא נהגו לשאול שאלות או לשתף אחרים בתשובות שלהם בשיחות שבמסגרת הוראת החשבון בדרך הרגילה.
מתי להשתמש נסו את המהלך הזה אחת לשבוע כדי ליצור עניין בתוכן מתמטי שאתם מתכננים ללמד בדרך ההוראה הרגילה.
רעיונות מרכזיים כשמידע מסוים מוסתר במהלך שיעור, לכל התלמידים נקודת פתיחה זהה, ולכן תלמידים שבדרך כלל לא משתתפים נעשים פעילים יותר.
קווים מנחים התלמידים יתבוננו בציור או יצפו בסרטון קצר שלא מכיל מילים או מספרים, ולאחר מכן יחברו את השאלות שלהם. המורה יציג שאלה שאי אפשר לענות עליה מיד ויבקש מהתלמידים לשער את התשובה ולהבין מהו המידע הנחוץ כדי להגיע לפתרון. התלמידים יאספו עוד מידע ויעדכנו את ההשערות שלהם תוך דיון זה עם זה. התלמידים ינסו לפתור את הבעיה ולשתף אחרים בתשובות ובאסטרטגיות שלהם לפני שיתבוננו בעוד ציור או יצפו בעוד
סרטון המציגים את התשובה לשאלה.
טיפים הקליטו נקודות לשיחה במסמך שיתופי ( Google Docs ) והציגו אותן בפני הכיתה במהלך השיעור כדי לעודד השתתפות, להנגיש ידע כדי להוות נקודת התייחסות מאוחר יותר.
לפני השיעור הוסיפו למסמך השיתופי שאלות רלוונטיות, מידע ולינקים כדי לחסוך זמן.
נדרש זמן רב כדי לגרום לכל תלמיד לשתף גם את המספר שהוא חושב שהוא נמוך וגם את זה שהוא חושב שהוא הגבוה ביותר. לכן עודדו כל תלמיד לשתף בטווח מספרים שבין המספר הגבוה לנמוך. אם התלמידים משתפים אסטרטגיות על הלוח, צלמו זאת והוסיפו למסמך השיתופי המקורי. השתמשו בתבניות משפטים כדי לעזור לתלמידים לערוך רפלקציה על אודות מה שלמדו במהלך השיעור. בקשו מהתלמידים ליצור תוצר ויזואלי שיראה מה למדו במהלך השיעור.
דוגמאות Math in 3 Acts: Giant Box of Donuts Outline
Math in 3 Acts: Giant Box of Donuts Conversation Notes
Math in 3 Acts: Giant Box of Donuts Student Reflection
Math in 3 Acts: Giant Box of Donuts Student Illustration

לקריאה נוספת

חזרה אל

הנה עוד חומרים שיעניינו אותך:

100 תוצרים

ליווי מורים בעבודתם

היוועצות – כלי ללמידה ארגונית בין עמיתים

תוכן זה מוגן. יש להתחבר כדי לצפות בו:

התחברו:

דילוג לתוכן